Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo
Samaa pohdin itse kun pähkäilin että hp-ahtimen turbiinin läpi pitää kulkea kaikki pakokaasu ja silti sen pitäisi herätä alhaalta. VNT ei silti tule compoundissa kysymykseen, menee liian monimutkaiseksi näin alkuun.
Tuo kompurapuolen mitoitus hp-ahtimessa vaikuttaa kinkkiseltä, tai ainakin työläältä. Onko kokemuksia että hp-ahtimelta "pyydetään" liikaa ennen lp-ahtimen mukaantuloa, eli painesuhde koittaa nousta liian kovaksi?
En minä ahtopainetta pelkää, ei vaan ole kokemuksia kovista paineista vakiomoottorin kanssa. Toki nyt muodostuu pumppu pullonkaulaksi eli kakku ei riitä koviin paineisiin eikä toki nämäkään paineilmalla toimi eli pulloon puhaltaminen ei ehkä auta.
|
Mulla ois polttoainepuolen ongelmaan ratkaisu, jos vaan sulla sattus olemaan semmonen kone mihi tuo 12ht:n pumppu kävis. Nimimerkillä. 450-550cc väliin tuottoa. Mutta tänää justiin kaverin kanssa juttelin tuosta turbo hommasta. Se kerto justiin että, vag puolella käytetään vnt ahtimia just sen takia että, siitä saa turbiinikotelon virtaamaan paremmin siivet auki kuin, hukkis ahtimen pesän portin kanssa.