BJ:ssä kannattaa sitten tehdä vaikka 3 mm pellistä sellainen lirvake sinne vaihdekepin tuntumaan, joka estää kepin auton suuntaisen liikkeen hitaalla puolella, ettei keppi maastossa ajaessa vahingossa lipsahtele nelivedolta takavedolle kun apukusko sitä kuitenkin polvellaan sörkkii. Vaatii vähän taiteilua ja sovittamista että kuvio toimii, mutta on ehdottomasti vaivan arvoista. Tämä pätee siis ns. split transfer caselle ("HJ:n tyylinen") - minulla ei ole kokemusta vanhemman BJ:n jakolaatikon muuttamisesta, mutta esim. tuo Jjtp:n värkkäämä kaksivipuinen versio on hyvä esimerkki miten tuon saa toteutettua vielä selkeämmin. Sellainen leveän C-kirjaimen muotoinen kuvio kun on hitaampi vaihtaa päästä päähän.
Hidas takavetohan on hyvä myös esim. raskasta kärryä asfaltilla peruutellessa ja vaikka missä.
|