Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Jos maantie mukavuutta hakee niin tuo kuusvaihteinen on kyllä siihen huono. Kutosen välitys "vain" 0.82:1.
Muistaakseni w124 M103 ja OM603 vaparin perästä löytyy 0.75:1 vitosella olevaa loovaa, ja semmosen laitoin ex nelivaihteiseen 200bensa W123:seen niin kierrokset tippu 100kmh vauhissa 900rpm!
Tuollasella loovalla sais G:ssäkin matka-ajon kierroksia matalammalle.
Toki sekin että mihin käyttöön auto tulee, jos sillä ei koskaan ajeta pidempiä maantie siirtymiä niin sama kai se loovan välityksille.
EDIT: Pitkä akselisen pitkällä vitosella olevan loovan malli on 717.412. Se on pieni koneisesta vehkeestä joten ei taida kestää ruuvatun 606turbon perässä kauaakaan.
|
Enemmän tulee ajettua maantiellä, toisinaan jopa moottoritiellä.
Täytyykö tässä hankkia penarin aski ja laittaa semmoinen, vakio aski (5-vaihteinen/717.439) ei todennäköisesti tule kestämään, ainakaan kovin kauaa...
Toki tässä tuli nyt jo ilmi semmoinenkin juttu, että tuon koneen kampuran päähän olisi olemassa jokin väliholkki jolla saisi kovan vauhtipyörän ja kytkimen sopimaan tuon vakio lootan kanssa...