Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.04.2022, 15:17
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Mulla on nyt -97/340tkm mittarissa, orkkis bensapumpun vaihdoin kun putkitumpit tankin päällä ruostui ja tankkilaitteen kansi halkes. Pumppu itessään toimi. Tankin kehto kannattaa katsoa ettei ole mennyt pitsiksi, tankki putoaa jos on pahasti ruosteessa. Tästä tietää Jasu enemmän. Omaani vaihdoin sen tankkijumpan yhteydessä.

Vesipumppu meni varmaan jossain 300tkm kohdalla, laakeri rupes rolpottamaan ja olikin ihan loppu. Ei kuitenkaan vuotanut vesiä ulos.

Latureita on mennyt, muutama. Nyt raadoista kasattu toimiva.

Startista loppui just hiljattain hiilet, orkkis sekin. Uudet hiilet ja taas rockrock.

Perustekniikka näissä varsin vahvaa ja toimivaa. Suurimmat työllistäjät ovat EAS ja sähköt yleensä. Jos on ilmajousitus toiminnassa niin sen kanssa pääsee painimaan jollain aikavälillä, ellet jo ole päässyt.

Jarruputket mätänee takapäästä pois, ellei ole jo vaihdettu. Jarrut itessään varsin toimivat ja kestävät mutta takajarrujen liukutapit kannattaa huoltaa ennakoivasti. Kun jumivat kunnolla jumiin niin katkeavat helposti.

Termostaatin kotelo kannattaa kurkata ettei ole lähtenyt saumasta aukeamaan, tyhmä muovinen pallo. Tämä ei ole mitenkään huono mutta omaani sen +10v sitten jouduin vaihtamaan.

Konehan on kysymysmerkki, nokka-akseliltaan sekä lohkon/putkien osalta. Mulla oli 200tkm kohdalla nenä sileänä, vettä tämä mun yksilö ei osaa juoda eikä ole ollut lämpövaivainenkaan. Öljyt kannattaa vaihtaa 10tkm välein vaikka huolto-ohje sanoo muuta, moottori on kuitenkin vanhakantainen maamoottori.
Katit mulla orkkikset, samoin lambdat ja hienosti on päästöissään.

ZF-loota perusvarma/toimiva, samoin jakoloota.

Ne lämppärinkennon o-renkaat tuppaavat vuotamaan silloin tällöin apparin jalkatilaan, alkuvaiheessa märkää tuntuu vain siinä jalkatilan ilmasuuttimen takana. (keskitunnelin kyljessä) Hieman ahdas paikka, mutta nämä pystyy vaihtamaan ilman rikkomisia/jättipurkamisia. Ellei ole ryssitty kauluksen ruuvia pilalle/jumiin.

Eikä nämä ole edes pahoja mätimään. Siltä osin paras Range.

Jos on orkkisvanteet ja rosterikupeilla olevat pyöränmutterit, vaihda ne heti jos hylsy ahdistaa yhtään. Mutteri turpoaa kuvun alla ja kohta on käsissä tilanne jossa hylsy ei mahdu, ja kun voimailee sen mahtumaan niin sitten on tiukassa siellä hylsyssä.

Kausiautoksi vähän kyseenalainen, nämä on sellaisia vehkeitä että toimivat parhaiten kun niillä ajetaan.
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 13.04.2022 07:21
Vastaa lainaten