Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 10.04.2022, 10:25
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GC-93 Näytä viesti
Eilen auto toimi ihan normaalisti mitä nyt sisävalot sytty kesken ajon eikä sammuneet,poistin sulakkeen et sammu.Tuo toimi kanssa ilman mitään ohjelmointeja vaikka akku oli pois kauan kun latailin sitä.Tai siis rautaavaimella pelaa, ei kaukkarilla mitään tapahdu.Mikä on ja missä koritietokone?
BECM on se iso älypurkki kartturin penkin alla. Nämä ajoneston/hälyttimen/keskuslukon ihmeellisyydet on moninaisia P38:n kanssa, kuten tästäkin ketjusta on huomattu niin mitään yleispätevää ja tyhjentävää ohjetta on tosi vaikea sanoa. Kaikilla toimii vähän eritavalla.
Esim. tuo on meikäläiselle uutta että kottero toimii pelkällä kylmällä avaimella,
Virtaongelmiin mun laitos on aika tunteeton, eli akun voi irroittaa/kytkeä ilman lisäjumppaa eikä virtojen loppuminenkaan aiheuta mitään ylimääräistä sekaannusta muulloin kuin lukittuna jolloin on aika todennäköistä päästä tilaan jolloin haluaa EKA-koodin -> sähläys -> KEY CODE-lockout.

Oma kottero toimii varsin hyvin tän koritietokoneenkin osalta, satunnainen vaiva on tuo aivohalvaus lukittuna pysäköitynä -> joskus selviää odottelulla, silloin tällöin joutuu turvautumaan siihen avaimella syötettävään EKA-koodiin joka ei yleensä mene ensimmäisellä kierroksella oikein. Tulee 30min sakkokierros.(KEY CODE-lockut)
Molemmat orkkis avainmokkulat on tallessa ja toimii, näistä olenkin pitänyt huolta...

Omien/nettikokemuksien perusteella nämä ihme sekoilut on lähes aina peräisin sähkömekaanisista vioista. Ovenlukkojen mikrokytkimien ongelmat, virtalukon jumittaminen, hapettuneet liittimet ja jotkut omat ihmekytkennät ties missä. Kaukkarin vastaanottimen herkkyys häiriölähetyksille on se yleisvaiva kans, tähän ei taida auttaa kuin joko se antennin irroitus tai uudemman parannetun vastaanottimen ostaminen.
Huono laturi kiusaa näitä, kuten huono akkukin. Yhdessä yössä tapahtuva äkkinäinen akun kuoleminen kielii omien kokemusten perusteella siitä ettei auto osaa mennä nukkumaan tai se heräilee kokoajan, tähän yleisesti syynä joku häiriölähetys ja/tai vuotovirta autossa itessään -> BECM luulee että häntä tarvitaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 10.04.2022 10:45
Vastaa lainaten