Viestiketju: Faraday cage
Näytä yksittäinen viesti
  #161  
Vanha 31.03.2022, 15:46
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Itsellä on sekä typpitikkut edessä ja coil-overit takana, enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi - kummassakin on puolensa. Ja swaybarit löytyy sekä edestä että takaa. Painaviin autoihin suositellaan melkein poikkeuksetta rautajousia.

20" liikevaralla olevia coil-overeita ei käsittääkseni käytetä juuri missään kisavehkeessä, vaan pitkä liikerata tehdään kiinnittämällä alapää tukivarteen jolloin akseli liikkuu enemmän kuin vaimennin. Jos typpitikut kerran on jo olemassa, niin rakentaisin ensin niillä valmiiksi. Jätä kuitenkin sen verran tilaa joka puolelle että pystyt vaihtamaan coiloveriin jos typpitikku ei olekaan mieleinen. Ison rahan autoissa on yleensä coil-overit pitämässä auton korkeudessaan ja bypass-iskarit hoitavat vaimennuksen, mutta se vaatii tilaa huomattavasti enemmän.
Olikos siulla Antirockin vakaajat?? Kiinnostas niitten kestävyys kovemmassa joustossa. Onko tankoja katkeillut tjsp?
Kattelin 32" tangoilla olevia ja kaikki oli 0.700" halkasijaltaa, eli vajaa 18mm.. kuulostaa aika ohkaselle jos miettii tän projektin korkeutta ja painoo. Eli onkohan noista liiemmin hyötyä esim vauhdilla mutkiin ajettaessa. Nuo 32" tangot ois just passelit eteen ja taakse.. pidempiä ei saa mahutettua järjellisesti.
Yks vaihtoehto ois tehä nuo vaik auton vääntövarsista, mut oma säätämine niissäkii ja jos hitsiä joutuu käyttämää ni kestävätkö ristijoustossa..

https://www.rockjock4x4.com/CE-9903-...-18-Steel-Arms
Vastaa lainaten