Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Moggen
Verkkosähköinvertterit ev ja hybridi-autoissa on tulossa työ-autoihin piakkoin?
Mutta ongelma niissä on edestakaisin muuntaminen: Hukkaa energiaa reippaasti jos lataat toista autoa sillä. Hätä-tekona OK muttei pidemmän päälle järkevää
Sen sijaan suora DC-lataus voisi olla se oikea tapa? Toisaalta autovalmistajat oletettavasti on eri mieltä toteuksesta ja turvallisuudesta
|
Mul ollut omatekoinen huoltoautoviritelmä. Kehitin sitä mm. pikku aurinkopaneelilla, joka latas akkuja jos ei autolla aja. Keksin myös sellasen idean, et 48 voltin sähköpyörän lithium akulla saa Victron mppt:n kautta täytettyä lyijyakut.
Käsittääkseni sähköauton akulla pystys tekemään jo aika mojovan systeemin.
Huonoa omassa viritelmässä oli jos olis halunnut käyttää kolmivaiheisia vehkeitä esim. painepesuria.
Mielestäni kunnollinen virran ulostulo ratkaisee sähköautojen hätälatauksen.