Viestiketju: Faraday cage
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 13.11.2021, 12:43
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Noinhan se on kuten Mylppy kirjoittaa, mutta onhan suomennetuissa säännöissä tällainenkin kohta, joka löytyy otsikolla:

2.2.14.10 Turvakehikon kiinnitys korikehikkoon

Putkirunkoisissa autoissa lasketaan turvakaariksi vyö-
tärölinjan yläpuolinen osa, koska kaaret ovat kiinteä osa
runkoa ei erillisiä vahvike/kiinnitys lappuja tarvita. Kaa-
ria vaihdettaessa tulee liitoskohdan sisällä olla vähin-
tään 10 cm vahvikeputki (seinämävahvuus vähintään
2,5 mm), joka sopii tiiviisti alkuperäisen kaariputken
sisälle ja se tulee tulppahitsata kumpaankin kaariput-
keen kahdesta vastakkaisesta kohdasta.

Tuo kohta pitäisi myös täyttyä:

Putkirunkoisissa autoissa tulee oviputkien olla kaksiputkisia ja oviputket saavat olla osittain tai kokonaan osa runkoa.
Helmapalkki, joka on vähintään oviputken materiaalin
kokoista, lasketaan kuvan 253-11 alemmaksi putkeksi
(Liite J, kuvat 253-9-11).

Mikä nyt sitten on helpompaa, hitsata toinen oviputki vai vetää jäähdytykselle oma putkensa? Tässä kyseisessä autossa näyttää olevan useampikin putki mistä valita sopiva jäähdytysnesteelle.

Ja todetaan vielä loppuun, että joku muu varmaan kommentoi virallisesti tätä asiaa.
__________________
www.alanmiehet.com #1

Viimeksi muokannut kivinen : 13.11.2021 12:46
Vastaa lainaten