Viestiketju: Bimmerin korotus
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 27.10.2021, 17:15
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Ei ne edelleenkään ole täysin perseellään ne huoltokohdat kun vertaa moneen muuhun, toki niitä löytyy helpompihuoltoisiakin laitteita. Mä 10-vuotta noita miinoja hoivailin niin ehkä ne sitten muuttuu helpommaks ekan ruuvaamisen jäljeltä, ja tosi moni kohta oli sellanen että varsinkin jotain muuta katiskaa ruuvatessa pystyi miettiä että baijerin insinööri on edes vähän miettinyt tätäkin. Kiinan tinoja ja muita itäautoja en ole ruuvannut pitkään aikaan, niin niihin ei oikein löydy modernia vertailukohtaa. Edelleen siis suhteellista onko se ihan täys paska vai ei, kaikilta kohteiltaan ei toki helppo.

Kalvaimella voisi ilmeisesti hieman pidentää hehkujen ikää, päätermarin kestoa on moni seppä peipannut asentamalla olikos nyt joku VAG konsernin termarin suoraan sinne yläletkun sisään. Ranetusta parhaimmillaan mutta ilmeisesti toimivaa, oikeet termarit ei kestä oikein kunnolla edes orkkiksena tai Behrinä (orkkis valmistaja) halvoista tarvikkeista puhumattakaan. EGR termarin sisuskalut voit kääntää toistepäin ja pysäyttää vedenkierron ja termarin tarpeen. Silloin pitää toki tulpata EGR purkessa pakokaasujen liikkuminen, se on suht helppo toimenpide sekin. EGR venttiilin päästä tais hoitua euron tai kahden kolikolla jopa Jos ei tulppaa niin sitten se käräyttää sen EGR lämmönvaihtimen jossain kohtaa. M57 ei edes sytytä vikavaloa jos sen pakokaasun kierron tulppaa.

Kaikki bemarit on pirun hyviä ajaa ja niissä on hienot voimalinjat. Silloin kun ne toimii ja on muutenkin kunnossa siis...
Vastaa lainaten