Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToniB
Vaihdoin myös pakosarjan tiivisteen, akun (kelt. Optima), throttle body spacerin lisäsin ja seuraavaksi tulee huohotukseen öljynkeräysastia.
|
Mitä ajattelit saavuttaa läppärungon speicerillä? Siitä ei nimittäin ole magnum- koneessa yhtään mitään hyötyä

Osta enemmin avarammaksi ja paremmin virtaavaksi koneistettu läppärunko - tai hae minulta sellainen projektiksi, jos haluat kairata itse. Löytyy ylimääräinen ihan hakemisen vaivalla

Ylipäätään jos haluaa parantaa koneen hengitystä niin eniten ahdistaa imuputken "pannukakku" (Dodgen koneissa on korkeampi) läppärungon päällä, vakiokannet, ja imusatsi.
Jos kiinnostaa 5.2- koneeseen vääntävä virinokka- akseli, niin minulla olisi ylimääräisenä Comp cams 20-744-9. Suunnilleen 15tkm ajettu, uudenveroisessa kunnossa. Ei olisi hirveän kallis, kunhan menee tarpeeseen.. Itselle tulee 5.9:stä stroukattavaan koneeseen jymympi nokka tuon 20-744-9:n tilalle.
https://www.compcams.com/xtreme-ener...er-magnum.html
Öljynkeräyssäiliö on magnumissa syytä olla, pysyy imusarja puhtaampana. Voi olla että olen jo kysynytkin, mutta oletko kurkannut imusarjaan onko siellä öljyä? Magnumeissa menee AINA jossain vaiheessa imusarjan plenumin tiiviste, jonka jälkeen imee öljyä sisään imusarjan alta/ vierestä venakoneistosta.
Tuollainen tulee koneistetusta vakiosta läppärungosta:
Normi näkymä plenumin tiivisteen osalta 100-200tkm ajetussa koneessa: