Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 12.07.2021, 11:51
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Semmonen pieni yksityiskohta on, joka minun tulkinnan mukaan tuossa ohjeessa on itsessään ristiriidassa.

Ensin sanotaan, että jos teho muuttuu yli +20%, pitää auto muuttaa vastaamaan isompi tehoista verrokkia.
Ja sitten on tuossa toisena kohtana nuo kg/kw rajat.


Otetaan ihan hatusta heitettynä esimerkki.
Auton omamassa on 1800 kg. Tehoa 130 kw.
Näillä luvuilla 13,8 kg/kw.

Tehoa lisätään 30%.
130 kw = 169 kw.

Auton omamassa pysyy muutoksen myötä samana, jolloin.
1800 kg / 169 kw = 10,65 kg/kw


Muutos on yli 20%, joten vaaditaan tehokkaamman alustan osat.
Joka on ihan maalaisjärjelläkin hyvä asia, ettei luoteta tehottomamman osien kestävyyteen.

Mutta kuitenkin tuossa toisessa kohdassa, 15 kg/kw saa muutoksen jälkeen olla minimissään 7 kg/kw.
Joten tämän lausekkeen mukaan tuo 13,8 kg/ kw vs 10,65 kg/kw, muutettava auto itsessään pysyy laskukaavassa sallitussa rajoissa ja ei pitäisi vaatia muutosta tehokkaampaan vertailu versioon.
Vastaa lainaten