Semmonen pieni yksityiskohta on, joka minun tulkinnan mukaan tuossa ohjeessa on itsessään ristiriidassa.
Ensin sanotaan, että jos teho muuttuu yli +20%, pitää auto muuttaa vastaamaan isompi tehoista verrokkia.
Ja sitten on tuossa toisena kohtana nuo kg/kw rajat.
Otetaan ihan hatusta heitettynä esimerkki.
Auton omamassa on 1800 kg. Tehoa 130 kw.
Näillä luvuilla 13,8 kg/kw.
Tehoa lisätään 30%.
130 kw = 169 kw.
Auton omamassa pysyy muutoksen myötä samana, jolloin.
1800 kg / 169 kw = 10,65 kg/kw
Muutos on yli 20%, joten vaaditaan tehokkaamman alustan osat.
Joka on ihan maalaisjärjelläkin hyvä asia, ettei luoteta tehottomamman osien kestävyyteen.
Mutta kuitenkin tuossa toisessa kohdassa, 15 kg/kw saa muutoksen jälkeen olla minimissään 7 kg/kw.
Joten tämän lausekkeen mukaan tuo 13,8 kg/ kw vs 10,65 kg/kw, muutettava auto itsessään pysyy laskukaavassa sallitussa rajoissa ja ei pitäisi vaatia muutosta tehokkaampaan vertailu versioon.
|