Viestiketju: mönkijä viestiketju
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.02.2021, 19:11
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
Joo, muita en edes miettinytkään sen enempää. Ehkä can am, mutta siinäkään ei oo märkä kytkintä eikä jäykkää taka akselia niinkuin Hondassa. Polarista en edes harkinnut.
Eiköhän kaikki ns "laatumerkit" ole ok.
Nythän cf moto on paljon saanut jalan sijaa. Kaveri korjailee sähkölinjoja ja heille hankittiin uusi mönkkäri. CF moto voitti tarjouksen ja se tuli teloilla varustettuna+kaikilla muilla lisä hilppeilä. Ei kestänyt edes ekaa reissua kun ojan ylityksessä telat tökkäs ja tukivarret tuhannen mutkalle.

Toki sähköyhtiön käytössä joutuu koville, vedetään isoja kuormia yms. Aikasemmin heillä ollut hondia ja polariksia. Kummatkin ollut hyviä laitteita, tosin vanhemmista big bosseista hajosi taka-akseleiden ketjuveto. Uudemmissahan se on kardaanilla ja erillisjousitus se ei enään hajoa. Heidän mielestä pollessa paras neliveto.
Mutta hondasta sanoi ettei niissä ollu ikinä mitään vikaa.

Oma kokemus hondasta missä jäykkä taka-akseli niin aika epämielyttävä ainakin huviajoa ajaa. Mutta työkäytössä varmaan kyllä hyvä jos isoa kärryä laittaa koukkuun.

Oma edellinen 4x4 polaris forrester olisi ainakin ollu ihan lintassa nykysen metsäkärryn kanssa jo kärryn ollessa tyhjä. Sen verran raju on aisapaino.
Tuo 6-pyöränen ei kyllä ole minällänsäkään kun laittoi takajousia pykälän kireämmälle.

Josko sitä ehtisi ensiviikonloppuna laittamaan ajoneuvo vaa'at alle ja mittaamaan akselipainot kun kärry perässä.
Veikkaan että menee reilusti yli 100kg koukkupaino. Joutuu yksin ihan tosissaan nostamaan että saa koukkuun. Tuleekin yleensä kärryn tassuilla nostettua kyytiin.

Kannattaa käydä kyllä vertailemassa metsäkärryjä jos on ostamassa. Itsellä oli joko tuo kranman 1715 tai vahvajussi 400 vaihtoehtoina. Sillon kun hankinnan tein niin en ollut tuohon aisapainoon perehtynyt, tuli kranmanni muiden ominaisuuksien takia valittua.
Jälkikäteen ajatellut että hyvä päätös, on melko raskas tuo vahva-jussi 400.

Itsellä kärry aina lyhyimmässä asennossa, vaikka pitempääkin tavaraa kuskannut niin ei ole kertaakaan vielä tuntunut liikaa keventävän.

Eli jos raskaampi metsäkärry suunitelmissa niin jäykkä akseli voi hyvinkin olla paikallaan. Tai ainakin kannattaa suunitella miten erillisjousitusta jäykistää jos tavan 4x4 peli.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten