Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 16.09.2020, 11:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niinrento Näytä viesti
Terracan ei ollut listallani, koska sitä ei valmistettu oikeasti jatkuvalla nelivedolla. Vaihtoehtoina olivat Sorenton tapaan manuaalisesti kytkettävä ja automaattisesti kytkeytyvä neliveto (TOD; Torque On Demand). Jälkimmäinen on siis takaveto jossa etupyörät vetävät kun järjestelmä havaitsee luistoa/sutimista. En tiedä onko järjestelmä miten sama kuin Sorentossa, mutta Sorenton (BL) nelivetoteknologiaa avaava Kian PDF mainitsee myös Terracanin.

Käytännössä järkevin vaihtoehto vaikuttaa olevan 4. sukupolven Pajero.
Jaa se systeemi olisi tuollainen? Yritin siitä etsiä tietoa niin käytännössä ainoa mitä löysi oli, että se on jatkuva neliveto ilmeisesti 50/50 suhteella. Jonka saa sitten namiskuukkelista lukittua ja samasta valitaan hidas tai nopea alue. Ja tosiaan se vaati jonkin perin hämärän tietyn vaihteisto/sisusta yhdistelmän niin silloin siinä on tuo jatkuva. Yhtä sellaista olen käynyt ajamassa. Siinä se neliveto kyllä toimi samantien. Eli minkäänlaista viivettä ei ollut. Ja tuo mitä testasin oli manuaalilaatikko ja taisi olla kangaspenkit? Mikä on vähän outoa yhdistelmä. Mutta se itse peli oli vuosimallia 2006, joten oisko tuo myös jotenkin vuosimalliin yhdistettävissä? Oli aika lähellä etten vielä ostanut sitä kun ois saanut niin edukkaasti
Vastaa lainaten