Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67
Discovery ja Range on hyviä vetoautoja, 3500kg saa vetää. Toki Defekin, siinä nyt on ainakin rautajouset, mutta 10k€ on tiukassa löytää.
Miksi ei ilmajousitusta? Ei ne estä vetämistä ja mukavat ajossa, eikä perä painu vaikka painoa koukussa.
1-sarjan Discot ja Classicci Rankut on sitten ihan vietereillä.
Ylläpito on kohtuu edullista kun tilaa osat UK:sta, ja vielä edullisempaa jos tusaa itse huollot ym.
|
Kaksi Jaguaria omistaneena ja brittiautoihin vihkiytyneellä pajalla siten ravanneena kierrän britit kaukaa. Range Rover olisi tietenkin erittäin hieno ja kaikin puolin erinomainen, mutta se ongelmien määrä ei vaan käy...muuten saattaisin omistaa itsekin moisen, koska design miellyttää sisältä ja ulkoa, ja sitä Jaguarin kasia on ikävä.
Ilmajousitus olisi siis ominaisuuksiensa puolesta erittäin tervetullut, mutta se väistämättä hajoaa jossain vaiheessa, ja korjauskulut ovat ihan eri luokkaa kuin perinteisillä jousilla. Joidenkin valmistajien ilmajousitukset ovat parempia (Toyota, Lexus), JLR:n vastaavista ratkaisuista olen kuullut mekaanikoilta aika masentavia näkemyksiä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Pajero: https://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/9230174
Vaikka mieluummin ottaisin ite (Toyota-lasit kun on päässä) LC120:n. Mutta hintaerolla tekee jo vähän remonttia, eikä se Toitsukaan täysin huoleton/remonttivapaa ole enää noilla kilsoilla/tuossa iässä. Pajerot menee Toyotaa pienemmällä kulutuksellakin mikäli tarinat tosia.
|
Tuon sukupolven Pajerossa on nähtävästi Super Select II, jossa on takavedon ohella valintana jatkuva neliveto tasauspyörästöllä ja viskolla. Eli pitäisi siis pelata myös maantieajossa. Kiitos, laitan Pajeron korvan taakse!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4
Nissan/toyota/chevy/volvo/mitsubishi lasien läpi ku tulee maailmaa katottua ni tarvi vajaan vuos sitten halvan juurikin noi kriteerit täyttävän trailerin veturin ja tuli 2006 2.5crdi automaati kia sorento. Hiton hyvä peli toimii ku junanvessa, puhtia sais olla enenmän(170hv malli tai ohjelmointi) automaatti pelaa loistavasti ja hiljainen sisältä, joku vajaan 40tkm vuoteen työnnetty tolla nyt. 3000km lapin reissun talven työnsin meneen nelikko päällä sen ihmeemmin. Keskitasauspyörästö olis kyl hyvä keksintö tämmöiseen mut ilman on pärjätty kun vaan on hyvät nastarenkaat talveksi.
Ja ehdottomasti kannataa samantien laittaa 45mm korottava alusta iskareineen vakio alusta mun makuun vetelä.
|
Nykyinen vetoauto on juurikin 2006 Sorento, CRDI & automaatti (2006 alkaen tullut 5v). Ongelmana Sorentossa on juurikin se, että neliveto pitää kytkeä käsin, ja ohjekirja sanoo että paikat hajoavat jos ajelee nelivedolla kuivalla asfaltilla kahdeksaakymppiä. Ei sitten oikein tiedä, uskaltaako vetää raskasta kärryä maantiellä talvella neliveto päällä vai ei, ja takavetokin hirvittää.
Joissain Sorentoissa on "automaattinen" neliveto, joka on ilmeisesti mekaanisesti sama mutta valinta takavedon ja nelivedon välillä tapahtuu luistonestojärjestelmän käskyttämänä tms. Sekin on siis suurimman osan ajasta takavetoinen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli
Mitä tarkoitat tolla jatkuvalla nelivedolla? Noista vaihtoehdoista aika harva vetää kokoajan molemmista päistä.
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69
Keskellä tasauspyörästö, myös etupää vetää kokoajan. Ja on kiaa lukuunottamatta kaikissa yllämainituissa, joskaan ei vanhimmissa Land Cruisereissa mutta nehän oli jo rajattu pois.
|
Juurikin näin. Jos Sorentoon saisi keskelle tasauspyörästön ja voisi huoletta ajella nelivedolla, päädyttäisiin varmaan pari vuotta tuoreempaan saman sukupolven Sorentoon, josta löytyy ESP.