Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 20.06.2020, 00:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Reilu 20(vai 25-) vuotta sitten ostin Nimerkkini BJ:hin 2H moottorin...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Ei kai tota akseli kandee vaihtaa kun käyttää vaan Hzj80 levyä jossa tiheä boori, vai oliko tossa joku muukin juttu.
Siis kytkinakselin pituusero on MUISTAAKSENI noin 2 senttiä? (voi olla todellisuudessa 1,5 tai 4 cm tai jotain muuta)

Mutta noista "ysärin" bj:n moottorien/vaihteistojen/"kaaveleiden" (ja GM/nissan) ristiinsiittämisestä.....

Olisko bj-40 (B-moottori) kytkinakseli ollut pitempi, kuin HJ-60/61?????

ja jos/kun ristiinsiittää nuo, niin mieti/"mitoita" tarkkaa kytkimen irroitushaarukan asento ja liikerata, MYÖS uudella ja kuluneella kytkinlevyllä.

------------------------

P.S olitko laittamassa 12 HT BJ:hin? Maasto-ajossa, siis tyhjäkäynnillä varovasti eteneminen ei oikein onnistu 12 h-t:llä....
Jos verrataan 3B moottoria 12 ht moottoriin Kun tyhjäkäynnillä, taikka pikkusen pienemmillä kierroksilla,ja jonkin renkaan eteen tulee iso kanto:

B-sarjan dieselit (erityisesti jotka on rivipumpulla) vääntää hyvin myös tyhjäkäyntikierroksia pienemmillä kierroksilla.....

Ja tuo 12H-t on vakiona kaikkea muuta: <<<<<joko sammuu kerrasta, taikka kuntta lentää....

Siis huomattavan kierrosherkkä; JA/MUTTA

Vakio 12h-t on hyvä kone silloin, kun tarvitaan räjähtävää tehoa n. 1800- 3500 välillä.

Mutta tyhjäkäynnillä, ja sen alapuolella on vääntömomentin vstaavuus kaasuun LIEVÄSTI sanottuna huono....

12H-T on parhaimmillaan, kun vedetään isoa kärryä tms. Taikka silloin, kun haluaa lennättää märkää...

Vastaa lainaten