Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rattimies
Joo, läpi menee tässä tollanen tappi ja prikka on irto-osa.
Ei näytä esim. partsouqin kuvien perusteella olevan irto-osana tota tappia. Suunnittelin jo jotain hitsattavaa holkkia ja siihen sopiva kierre sisäpuolelle. Mutta sorvari tietty tekee. Pitäs vaan arvata toi holkin alkuperäinen paksuus...
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco
Ite olen hitsannut vastaaviin paikkoihin joskus ihan yksinkertaisuudessaan sopivan pultin, ei siinä tarvii tuollaista holkkia olla missä sisäkierre. Tai sit sopivasta tangosta johon tekee ulkokierteen päähän.
|
MIKÄ on tuon alkuperäisen iskarin pultin kierre? siis ulkohalkaisiaja?
Muistaakseni tuo kierre vois olla 10 mm ulkohalkaisijaltaan?
Jos on 12mm ulkohalkaisijaltaan, niin seuraava korjaus ei onnistu, koska MUISTAAKSENI tuon tapin ulkohalkaisija on alunperin n. 16mm?
"Jenkki/Amerikan" iskarien valmistajat ilmoittaa noille vanhemmille cruisereille, oliko -60 luvulta alkaen? tapin halkaisijaksi 5/8 tuumaa.
16x1,5...2 sinkitty teräsputki (jostain mainoksesta tai letkutelineestä romulasta, on ollut hyvä, 12mm VAG-pultti sopii sisään paremmin kuin halpakaupan kilopultti)
Siis noita pultteja vaihdetaan esim. rippikouluikäisen vw golf dieselin jakohihnan vaihdossa "Kourallinen", ainakin laskussa oli monta riviä sinänsä edullisia? pultteja, ja niille on käyttöä halpakaupan kilopulttien sijaan
Siis VAG- konserni, oliko sitten AUDI vai Volkkari (ja oliko myös Skoda ja Seat) edellyttää, että pultit pitää vaihtaa, koska kierrelukitus on pultissa.
Toinen, vai onko kolmas vaihtoehto, tee tuonne pultin reikään ns. heligoil- korjauskierre: siis reikä porataan reikä isommaksi, ja korjauskierre....
ja viimmeinen vaihtoehto on tuo sorvattu korjauspala.
Tuon entisen saa poistettua kohtuu helposti ns. Rasiaporanterillä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/magnum-bi-metal-reikasaha-reikasahantera.
.> tehdään/asennetaan "ohjari-" molemmin puolin tuolle ns. rasiaporalle.
Ja molemmista suunnista pitää porata "rauhallisesti", siis lastuavaa työstöä, ei hiomista...