Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 27.01.2020, 20:53
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Mun mielestä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kumpi on parempi lämmönjohtaja alumiini vai kupari?

Bobbariin pitäisi ettiä uusi syyläri niin kumpaa pistetään? Autodocilta löytyy Passatin kennoa molempia laatuja, ja semmonen sinne käy.
Kupari. Kuparilevyllä otetaan tighitsauksessa ohkasesta alkkarista lämpöö pois.

Lämmönjohtavuus.
Kupari 390 W/(K·m)
Alumiini 236 W/(K·m)

Kuparinen painaa enemmän kun alkkari jäähdytin mut sillä ei kai oo merkitystä työkoneessa.

Toi kans tärkee jäähdyttimessä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Emissiivisyys
Eli musta.
Imettelen suuresti miks suurinosa alkkari jäähdyttimistä on kirkkaita.
Ehkä ne on riittävästi ylimitoitettuja kirkkainakin.
Välijäähdytinkin toimii paremmin mustana.
Kaikki riippuu kaikesta.
Eikä oo tullu koskaan katteltua kumpiakaan lämpökameran läpi edestä eikä takaa ajoviimassa.
Jos ei oo ollu lämpöongelmia niin mä ottaisin halvemman ja loppu rahoilla ostaisin vaikka kaljaa....
Siti paras vaihtoehto on ottaa moottorista liika-lämpö pois öljystä.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 27.01.2020 21:21