Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 12.03.2019, 16:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näin on, ilmeisesti oleellisessa osassa on se että nouseeko norran silmä samalla taaksepäin liikkuessa kuinka paljon, jos joutuisi menemään riipukkeen säteellä alaspäin niin varmasti tekee toiminnasta jäykempää (aiemman kuvan tilanne).
Jep, idea on että sisäänjoustossa jousen pää/ riipuke ei saisi ikäänkuin työntää koria, vaan korin pitäisi "tippua" jousen pään/ riippukkeen liikeradan mukana.
Periaatteessa hyvä lähtökohta riipukkeen kulmalle ajokorkeudessa on, kun piirtää suoran linjan jousen etu- ja takasilmien keskilinjaa pitkin, ja riipuke 90° kulmaan.
Riipukkeen kulmaa ja riipukkeen pituutta hienosäätämällä sitten voi vähän vaikuttaa siihen herkkyyteen, ja tietysti siihen riittääkö riipukkeessa liikevara. Sisäänjoustossa eteenkään ei ole hyvä tulla tuota "fail"- tilannetta


Siinähän toi slider box olisi hyvä, että voi aika vapaasti päättää kulman missä jousen pää liikkuu. Joku pellepeloton varmaan tekisi rullilla tai HDPE- kiekoilla vaikka kaarevan radan, niin saisi sisään- ja ulosjoustoon haluamansa liikkeet
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten