Näytä yksittäinen viesti
Vanha 07.03.2019, 15:14
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti

Omassa pihassa nyt tänä talvena testannut onko hyvä idea jättää lumityöt suurelta osin tekemättä. Vaikuttaisi, ettei ihan huonokaan varsinkin jos apuna on joku väline kuten lumilinko, jolla voisi lumen ollessa pehmeää uudelleensijoittaa enimmät lumet sopivasti. Piha on nyt jonkin verta epätasainen kun lumi ei optimaalisesti. Pressutallin katolta olen poistanut lunta aktiivisesti, lämpöpumpun ympäriltä, liittymästä ja tehnyt kapean polun. Muu on tamppaantunut ajamalla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tätä taktiikkaa olen itse visioinut joskus, mutta viisaammat on pelotelleet että keväällä tulee katastroof kun kolkytsenttinen lumijääkerros alkaa vihdoin pehmenemään ja pettämään renkaan alla. Ja vesi lainehtii pihalla ja valuu mihin satttuu yms.

Pistä kommenttia miten homma etenee!
Tätä mää olen noudattanut jo parisen vuotta. Kahteen kertaan olen lanannut ajoväylän kun lunta oli sen verran että T4 nelivetotransportteri kulki vain vaivoin eteenpäin. Parkkipaikka ja muu piha lumen peitossa ja saa sulaa rauhassa paikoillaan. En usko että muillakaan tulisi ongelmia jos vaan pihalla maa kaataa pois päin talosta. Ja lisäksi karsii vieraita kun pihalle pääsee ainoastaan 4x4 autolla.