Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.02.2019, 00:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Voiko mielestäsi ongelmia ennalta ehkäistä ajamalla koko ajan pienellä 2-T öljyseoksella?

Jos vastaus on kyllä, mikä olisi sopiva seos suhde? 1l öljyä > 80 litraan dieseliä?

Tiedän että jotkut ihmiset käyttävät 2-T öljyä dieselin seassa jatkuvasti. En vain ole koskaan kysynyt että millä seos suhteella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei varmaan kovin nuukaa. Kävis varmaan vaikka pelkällä raa’alla 2t-öljylläkin.
Ainakaan taannoin teboilin 2-T öljy ei mennyt n.5-10 asteen lämpötilassa raakana suodattimen läpi
Olikohan suodattimen merkki Mann Filter? (vuosituhannen vaihteessa Nissanin LD28 koneen asennus veneeseen, oli ollut irrallaan vuosia)

Minun mielipide:

Jos on tarkoitus voidella pumppu/suihkut, kun ne jumii, niin silloin paljon 2-T öljyä dieseliin (50%?) ja kunnolla Hanaa...

Jos on esim. venttiilivikainen tai männänrengasvikainen, ja käytetään tyhjäkäynnillä tai muuten ei vain polta kunnolla, niin tuo 2t-öljy varmaankin karstaa paljon pahemmin kuin dsl?

-> jos kone käy kunnolla, niin niin tuo "ennalta ehkäisy" vois olla esim. tuo 1%, toki minä en laita/käytä kuin noita sokkihoitoja. ehkä kannattaisi... laittaa desi- pari tankilliseen?

Nuo nykyiset dieselit on niin tarkkoja polttoaineesta, että monesti olen ihmetellyt tuon Öljykylvyn vaikutuksia:
Monesti olen hodarille antanut happea pitkiä tovia kaasu pohjassa normi dieseliä tankissa, mutta kun laittaa "tyhjään" tankkiin pari litraa, ja hanaa, niin käy paljon pehmeämmin.

p.s noille jakajapumpuille ilmoitetaan suuttimien avautumispaine, joka on yleensä alle 200 kg/cm3, ja commonrail ilmoitetaan max linjapaine, joka on 5-10 kertaa suurempi.

Tuo hodarin suihkun paine voi olla suurempi, kuin tuon cr:n suihkun paine!
Vastaa lainaten