Näytä yksittäinen viesti
Vanha 03.01.2019, 10:18
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Katoppa tai kokeileppa puikolla onko pohjalla kevennysura.

Itse päädyin sen tyyppiseen tulokseen suzukin välityksen kans.

edit: Näkyy valokuvissakin tuo raja puhtaissa hampaissa.
Hyvä huomio, mielestäni se on kuitenkin vaan tehtaan koeajojälki. En ainakaan huomaa että se ois kevennys, vaikka rajalle siihen tuo kosteusjälki näkyis loppuvan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Katsoppa pinjoniakselin hammaspyörää, onko vetänyt koko hampaan leveydellä?

Jos uudella välityksellä ei tule "banaania" niin ensimmäiseksi kannattaa katsoa miten väri on tarttunut pinjoniakselin hammaspyörään.
Sinnekkin tulee kaukaisesti banaania muistuttava jälki, tärkeintä on se, että se on hampaan keskellä, siis että "banaanin pää" ei ole pudonnut pois?

Onko väri nyt kulunut pois hampaan päistä, siis laakerista katsottuna kauemmasta päästä?

laakerien esijännitys ja hammasvälys pitää olla kohdallaan, ennen kuin väriä edes testataan.

Minä olen maalannut hampaat pahimmillaan kolinapullo- pohjamaalilla, ja pyörittänyt perää vetosuuntaan akkuporakoneella, samalla kun puukalikalla tms. olen jarruttanut lautaspyörää.

Nuo terävät rajat on tullut silloin, kun pinjonin hammas on vetänyt hampaan reunalla, siis katsottuna laakerista uloimmalla hampaan päällä. (pinjonin hampaassa ei ole kuin puolikas banani)
Niin tuo näyttäisi tekevän, banaanista puuttuu pää. Tämä on niitä asioita kun yrittää päässä miettiä mihin suuntaan pitää säätää että ongelma poistuu, niin tulos on että päänsärkylääkettä tarvii.

Miksei missään ohjeessa neuvottu tekemään myös ulompaan pinjonin laakeriin väljää asennuslaakeria. Tai edes käyttämään vanhaa laakeria säädössä, tarttuu ihan saakelin tiukkaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20190103_101053.jpg‎
Views:	532
Size:	182,2 Kt
ID:	89060  
Vastaa lainaten