Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.10.2018, 11:48
TeamPuLuKikka TeamPuLuKikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 26.01.18
Sijainti: Masku
Perusasetus

En päässyt tuonne Sammy`sin sivulle kirjoittelemaan ajatuksiani niin kirjoittelenpa tänne kun ei täällä kovin moni ole vielä kantaa ottanut ja ehdotuksia laittanut mönkijäluokan muutoksiin.

En ota kantaa autoluokkien mahdollisiin sääntömuutoksiin, koska en todellakaan tiedä niistä mitään, mutta muutaman ajatuksen joita olen kaudenkin aikana myös ääneen sanonut mönkijöiden sääntömuutoksista, ajattelin tähän laittaa. Edelleenkään en ole yhtään kisaa itse ajanut, mutta sivusta niitä seurannut ja välillä hyvinkin läheltä

- Se että mönkijöihin perustettaisiin parin hiljaisen vuoden jälkeen jälleen Orkkis ja Pro-sarja...Tällä hetkellä mönkijätiimejä jotka kisaa kauden aikana Cupissa enemmän kuin 1-2 kisaa on alle kymmenen. Turassa oli hienosti 22 tiimiä, mutta jos nämä aktiiviset Cupin kiertäjät laitettaisiin kahteen eri sarjaan vois olla, että toisessa sarjassa ei saataisi aina edes podium palleja täyteen palkintojen jaossa. Siksi olen ehdottanut että esim. jos kaudessa olisi 5 kisaa näistä vähintään yksi, mielellään kaksi kisaa ajettaisiin Pro-säännöillä. Saataisiin haastetta konkareille ja tulokkaat pääsisivät kokeilemaan myös sitä kahden koneen rastille vientiä. Cupin lopullisissa tuloksissa otettaisiin huomioon esim. vain toinen kisa, mutta ainakin toinen Pro-kisa siis tulisi ajaa, jotta voi Cupin sijoituksista kisailla.

-Sitten tuohon että mönkijätiimit eivät saisi ajaa Avoimessa. Ymmärtäisin oikein hyvin autotiimien kannan tähän jos näitä mönkijätiimejä olisi useita ollut Avoimessa luokassa. Menneellä kaudella taisi olla yksi joka ajoi useamman kisan. Tuskin heistä siellä haittaa on ollut, vai? Samat rastit hakevat ja mitä olen kuullut, niin aika moni rasti on ollut autoilla helpompi noutaa kuin mönkijällä ja osa taas toisin päin.

Itse puolustaisin edelleen sitä että jos mönkijätiimissä on 3 kilpailijaa, tämä tiimi saisi ajaa Avoimessa. Nyt on jo kuulunut huhuja että joistain "vakio" mönkijätiimeistä toinen kuljettaja olisi jäämässä "tauolle", mutta toinen haluisi jatkaa kilvan ajoa. Epäilen ettei tiimi joka ottaa mukaansa tämän "yksinäisen suden" kolmanneksi kuljettajaksi, halua siirtyä sen takia safariin ajelemaan. Eikö olisi tärkeää pitää jokainen lajista innostunut mukana touhussa? Enkä usko että mönkijätiimit kauheasti lisääntyisivät avoimessa tulevaisuudessakaan. Voin olla pahasti väärässä, mutta tämähän on vain minun veikkailua ja ajatuksia.

- Täällä jo heitettiin ajatusta noista pitkistä yön yli kisoista. Edes yksi sellainen kaudessa olisi ainakin meidän tiimin mieleen. Muutenkin kisat jotka menevät "nopeuskilpailuksi" eivät ole mielekkäitä. Olisi hienoa jos kilpailut ratkaistaisiin hyväksytysti haettujen rastien määrällä, eikä sillä kuka ajaa koviten. Välillä maastossa näkee aika vaarallisia tilanteita johtuen juuri vauhdista, kun se mönkijä ei aina olekaan enää ihan hallussa. Näemmä niitä kisoja voi voittaa rauhallisemmallakin tahdilla

Safariluokka tulisi ehdottomasti säilyttää, sillä se on loistava mahdollisuus uusien kuskien tulla kokeilemaan lajia ja sitä kautta vaikka innostua siirtymään muihin luokkiin. Mikäli Avoimen sääntöjä muutettaisiin niin ettei mönkijätiimit voi siellä ajaa, ehdottaisin että safariluokan sääntöjä muutettaisiin niin, että se ajetaan joka kilpailussa, täyspitkänä kisana ja sen tulokset lasketaan kuten nytkin, mutta myös siellä päästään nousemaan podiumille ja hienojen palkintojen makuun kuten muissa luokissa.

Ennen kaikkea olisi tärkeää et kisat käydään turvallisesti, reilusti ja rehdisti ja saataisiin kaikki mahdolliset uudet harrastajat mukaan touhuun sekä saataisiin kaikki "vanhat" konkarit pidettyä mukana tekemällä mielenkiintoisia kisoja niin kisailijoille kuin meille "sivusta" seuraaville katsojille/yleisölle. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta yritetään edes
Vastaa lainaten