Näytä yksittäinen viesti
  #745  
Vanha 28.09.2018, 17:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Toinen asia noissa muutoksissa olisi järkevä moottorin suhteen, että luovuttaisiin niistä tilavuuden ja tehon prosenttirajoista ja käytettäisiin sitä tehopainosuhdetta, niinkuin alkuperäisen moottorin virityksessä.
Tällaista on näemmä jo suunnitteilla, moottoritehon saisi jopa tuplata. 20%:n jälkeen tarviis vasta käyttää vertailuautoa, jos on.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Mutta joo, asiaan. Esimerkiksi mittaamalla pysähtymismatka jostakin nopeudesta. Tai ihan vaan mittaamalla kiihtyvyys.

Muistaakseni Englannissa on määritelty maksimijarrutusmatka tietystä nopeudesta.
Se toiminee eräänlaisenä liikennesuunnittelun raja-arvona jotta ajoneuvon saa pysähtymään tien näkyvällä osuudella.
Onhan sitä nykyään voimassa minimi hidastuvuussuhteet henkilö- ja pakettiautoillekin, sivu 19: https://www.finlex.fi/data/normit/44...et_maarays.pdf

Näitä ei katsastuksessa välttämättä saavuteta, koska pyörien pito ei riitä, mutta kuormittamalla pystytään määrittämään helposti mitatuista jarruvoimissa suhteessa kokonaismassaan tuo jarrutussuhde. Olis ihan järkevää testata, ja Trafi on jo aiemminkin isompien renkaiden poikkeusluvassa edellyttänyt tämän tapaista testausta.
Vastaa lainaten