Näytä yksittäinen viesti
  #736  
Vanha 27.09.2018, 23:33
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuNurminen Näytä viesti
Kyllä asian edistämisestä on pitkälti kiittämistä Pekka Vaistoa ja hänen työstään ajoneuvoharrastajien etujen ajamisesta Trafin ja muiden instanssien suuntaan.
Hyvä PEKKA! Näitä miehiä ja naisia tarvitaan lajin edistämiseen. Offroad harrastajat rakentavat autojaan tunteella ja erityisellä huolellisuudella myös liikenneturvallisuus huomioiden. Offroadharrastajat rakentavat nykyään autoja huolella turvallisuudesta tinkimättä kunnioittaen suomen lakia ja määräyksiä. Trafi ja muut valvovat viranomaiset tekevät hyvää ja erinomaisen ammattimaista työtä tieliikenteessä liikkuvien ajoneuvojen turvallisuuden takaamiseksi. Lainsäädäntö kulkee valitettavasti pienen askeleen perässä. Moni katsastusinsinööri on hämmästellyt kuinka hienoja, turvallisia ja hyväkuntoisia menopelejä me offiharrastelijat rakentelemme tuonne liikenteen sekaan hyväksyen nopeusrajoitteet ja muut rajoitteet. Onnettomuustilastoita tarkastellessa on selvää että lajin harrastajat ovat hyvin pieni riskitekijä tieliikenteessä. Offroadharrastajat pääsääntöisesti ovat hyvin perillä lainsäädännöstä ja liikenneturvallisuudesta rakentaessaan näitä erikoisajoneuvojaan. Lainsäädäntö rajoittaa mielestäni turhaan maastoautojen rakentamista tiettyjen määräysten mukaisiksi. Vastuuta pitäisi uskaltaa antaa enemmän näille nykypäivänä hyvin koulutetuille ja ammattitaitoisille katsastusinsinööreille. Offroadharrastajat rakentavat autojaan huolella ja turvallisesti lainsäädäntöä kunnioittaen ja hyvin koulutetut ja ammattimaiset insinöörit valvovat että mitkään vaaralliset "purkkapatentit" ei liiku tieliikenteessä. Laki rajoittaa turhaan oikeasti liikenneturvallisuuden kannalta epäolennaisia asioita kuten auton korkeutta tai rengaskokoa. Mutta mennään nyt näillä määräyksillä. 👍
Vastaa lainaten