Näytä yksittäinen viesti
Vanha 02.04.2018, 22:58
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
tekniikkamies:
Nuo aurinkopaneelin säätimet eivät oikein sovellu akulla syötettäväksi: siis niissä oletuksena on, että IN-liittimiin ei voi tulla käytännössä juurikaan nimellistä enemmän amppeereja; siis ylikuormitussuoja puuttuu....
ja tuommoinen 250w nimellisen tehoinen polkupyörän akku varmaankin työntää tuon 1kW tehon, varmaan enemmänkin, ja ei ole "piikkiteho" (Li-ion akuista lähtee tehoa sitä enemmän, mitä kuumempia ne on?). Ja sehän tarkoittaa 12 voltin järjestelmässä suuruusluokka 100 Amppeeria....
Mulla pyörässä näyttö, josta näen watteja ja voltteja. Tähän menessä parhaalla akulla vähän pidempään virtaa imiessä vaikuttaisi tilanne olevan talvi-ilmoilla jotain 1000 watin luokkaa ja 768 wattitunnin akku. Se on suosikkiharrastuksiani tuo sähköpyörätouhu, niin akkuja on käyttössä.

335 euroa pyydetään tuolla Victronista joka olis 48 voltilla 2000 wattiin riittävä.
https://www.aurinkopaneelit.info/lat...lataussaatimet

Olen miettinyt, että auton sähkösysteemi tulis äkäisemmäksi jos siinä olis mukana tuollainen, mutta paino ei kasvaisi älyttömästi. Sitä voisi käyttää apuna kun tietää tarvitsevansa virtaa normaalia enemmän. Mukana voisi olla pikku paneeli automaattilaturin virkaa ajamassa.

Systeemi on omasta mielestä ollut panoksiin nähden hyvä ja siksi mielellään kehittäisin sitä edelleen. Nyt mä olen tähän mennessä käyttänyt sitä niin jos olen rohmunnut jossain virtaa, niin 25 ampeerin CTEK:illä olen täyttänyt akut. Auto ei lyhyessä ajossa meinaa keritä täyttää 300 ampeeritunnin akustoa.
Vastaa lainaten