Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk
Hei aprillipäivä on vasta tulossa, tuskin kuitenkaan 3850kg kuormattuna antaa mikään sääntö
Työntöjarrullisen kokonaismassa 3500kg max.
Eipä innostuta liikaa!
Tuo 10%...Se on EU sääntö ja koskee O1 luokan kärryjä eli jarruttomia 750=825kg
|
Se onki vissiin tuo mittaustapa muuttunu. Tai sitte olen ollu aiemminki väärässä... Ei nyt parempaa lähdettä kuin is, mutta asia selviää kuiten.
https://www.is.fi/autot/art-2000000959198.html
Eli 10% sääntö koskee kaikkia kärryjä, mutta se aisapaino lasketaan myös kärryn painoksi. Nykyinen isoin kevytperävaunu on 825kg, josta akselilla 750kg ja loput aisalla. Ja jarrullisissa suurin sallittu on edelleen 3500kg, joka sisältää akseleilla olevan painon ja aisapainon. Jos nyt oikein ymmärsin tuon homman.
Se vaikuttaa Antsan projektin kannalta huonolta...