Viestiketju: Pyöräily
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 06.01.2018, 18:57
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Mä en oikein ymmärrä tota sähköpyörä hommaa. Ajelen noita lenkkejä ihan yleiskunnon takia ja välillä tulee ajettua 5-7 tunnin reissuja, kuinka paljon tollasella mopolla kunto kasvaa? Ja millaista sitä on kantaa kivikoissa ja suolla....
Näkisin niin, että sähköpyörätouhu on sen verta vielä uusi asia ja osa kiinnostavimmista pyöristä kotikutoisia tai pienissä erissä tehtyjä, ettei voi suoraa suositusta antaa, mutta itsellä se käynnisti pyöräilyn uudestaan vaikka aloittelin tavanomaisella 250 watin pyörällä.

Vaikutus kuntoon riippuu kuskista. Tänään jouduin huilimaan paikallaan hetken 1000 watin teholuokan pyörällä kun rapamäki oli niin rankka nousu. Siinä on iso ero sähkövehkeen eduksi minkälaisen mäen jaksaa ajaa ylös.

Jos sähkön haluu mukaan, pitää tehdä tai valita itselle sopiva vaihtoehto. Netissä huomannut, että jotkut harrastaa tehokaiden pyörien kanssa reppuakkuja, niin silloin ei joudu kantamaan akun painoa käsin. Reppuakku ja 1000 watin Bafang keskimoottori voi olla kova yhdistelmä jos keskimoottorin syömä maavara ei haittaa.

Pääasia, että on sellainen pyörä, jolla on mukava lähteä melko usein liikkeelle. Itse näen näissä jotain tulevaisuuden hyötyajoneuvoainestakin.

Tuossa tutustuttiin Bultaco Brinco R ajopeliin:
https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=vQdCVtrfuHs
Painon kasvaessa saadaan moottoripyörämäisiä ominaisuuksia ja mopossa sai olla 4000 wattia. Bultacossa puolet siitä.
Vastaa lainaten