Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Käviskös R150 laatikosta kytkinkoppa R151 laatikkoon? Niin vois ottaa kaavelin dieselrunnerista ja vaihteistopaketin hodarista/hzj:sta/fzj:stä? Hiluksissa ja 80-sarjalaisessa olis molemmissa etumurikka apparin laidalla ja takana keskellä.
Vielä villimpi vois olla, jos dieselrunnerista ottaisi R150 -laatikosta kytkinkopan ja kytkinakslein, ja naittaise ne XJ-jeepin AX-15 vaihteistoon (aisinin tuotoksia molemmat) ja siihen perään sitten NP-jakis, jossa olis 2H, full-time, part-time ja 4low?
Jeepissä se murikka tosin on kuskin puolella, mutta ymmärtääkseni noissa jakiksissa on kätisyys inhimillisesti käännettävissä?
Tai ettii toisen NP-jakiksen, jossa on kätisyys apparin puolelle? Jeepeissä ja Chevyissä on ainakin ollu murikkaa kummallakin puolella etuakselissa, takamurikan ollessa keskellä.
|
Joo,R sarjan kytkinkopat käy ristiin,mutta muistelisin et HZJ on takamurikka reunassa niinku HJssäkin,näin ollen jos HZJn paketti saadaan hiluksiin tulis takakardaani pahasti vinoon. Muutoin onnistuis kun ottas vaikka läjästä kytkin akselin ja kytkinkopan ja ne HZJn lootaan ja siinä se. Se että mistä löytää HZJn laatikon on toinen juttu,ja oliko kaikissa HZJssa R151 laatikko sitä en tiijä,HoDareissa oli H sarjan laatikko. NP jakiksen tapauksessa sais keski tasauksen,laittais vaan Jeepistä häntäakselin ja takimmaisen holvin vaikka LäJän laatikkoon ja vot. Miinuksena et sopivaa NPtä ei taida löytyä alumiini kuorisena ja jos löytyy ni sekin on ketjuvälitteinen,ja rauta kuoriset on isoja ja tosi painavia.