Viestiketju: Keski lukko hiluxiin?
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 22.12.2017, 07:36
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ei onnistu ihan helposti. 110 hiluksissa on G sarjan loota ja siihen ei oo ollu keskitasausta saatavana. Jossain uudemmassa runnerissa taitaa olla ja seki jakis on ketjulla joten en menis niihinkään. Silloinkin tais olla niin et kardaani vaihtoi puolta,vanhemmissa Cruisereissakaan ei tasausta ole joten eka taitaa olla KZJ 90/95 mistä tasaus löytyy,niissä on vaan kardaani eripuolella joten ei onnaa. HZJ80 tais olla R sarjan lootaa ja keskitasauksella mut sillon takakardaani on eri linjassa joten ei järkevä sekään. Hiluksin jakis on muistaakseen tyyppiä F1a ja niin lyhyt et siihen ei tasauspyörästöä saa parempikaan seppä yhytettyä.kaikkihan on tehtävissä mut se tarkoittaa koko jakiksen uudelleen rakentamista ja se on jo työläämpi ja kalliimpi homma.
Käviskös R150 laatikosta kytkinkoppa R151 laatikkoon? Niin vois ottaa kaavelin dieselrunnerista ja vaihteistopaketin hodarista/hzj:sta/fzj:stä? Hiluksissa ja 80-sarjalaisessa olis molemmissa etumurikka apparin laidalla ja takana keskellä.

Vielä villimpi vois olla, jos dieselrunnerista ottaisi R150 -laatikosta kytkinkopan ja kytkinakslein, ja naittaise ne XJ-jeepin AX-15 vaihteistoon (aisinin tuotoksia molemmat) ja siihen perään sitten NP-jakis, jossa olis 2H, full-time, part-time ja 4low?
Jeepissä se murikka tosin on kuskin puolella, mutta ymmärtääkseni noissa jakiksissa on kätisyys inhimillisesti käännettävissä?
Tai ettii toisen NP-jakiksen, jossa on kätisyys apparin puolelle? Jeepeissä ja Chevyissä on ainakin ollu murikkaa kummallakin puolella etuakselissa, takamurikan ollessa keskellä.

Vastaa lainaten