Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Kyllähän se menee kun on kokemusta ja tietää miten ajetaan, mutta kun kaverilla on neitsytmatka ja maasto kaikkea muuta kuin kuiva.
Pitää lyöttäytyä kokeneen vetäjän letkaan, jossa on mukana riittävän iso vinssiauto letkan kummassakin päässä ja kaikki tarpeelliset vehkeet kunnossa ja myös mukana!
Kokenut apukuskikaan ei ole yhtään pahitteeksi neuvomaan, miten ja mistä EI kannata ajaa. Ja siksi olikin pikkupiruuttaan ihan pakko kaivaa tää postaus vuosien takaa. https://forums.offipalsta.com/showth...+Bro&page=2#48  Ei tää touhu onneksi ole kuitenkaan niin kovin vakavaa.
|
On mulla apukuski tulossa mutta ei hänkään ole kuin mönkkärisafaria ajellu. Vissiin kerran...

Pyysin yhtä kaveria joka on enemmänkin ajellut mutta joutui myymään oman ajoneuvonsa pois ja olis ollut innoissaan mutta hän on sattumoisin toisessa tilaisuudessa ihan muualla samaan aikaan. Joten se siitä.
On tässä tullut ajeltua maastossa, ja useampi maastokelpoinen autokin on matkan varrella ollut. Olen minä jumissakin ollut, ja joutunut joskus kutsuun ihan traktorinkin kiskomaan suosta ylös. Ja mitä nyt videoita katsellut niin aika paljon on ilmeisesti porukkaa jalkaisin ainakin pahoissa paikoissa neuvomassa ja näyttämässä ajolinjoja. Nää on asioita joita pitäis vaan tietää mutta jotka opitaan käytännön kautta, näinhän se vaan menee.
Tarkoitus olis kuitenkin innostua nyt offaamisesta ihan harrastus tasolle asti.
Lainaus:
Ei mulla ainakaan. Paras ilo tulee siitä, että pääsee sellasesta paikasta pidolla, mistä aiemmin ei uskaltanut yrittää edes vinssillä.
|
No mä jään kuitenkin sutiin vaan siihen nuotiolle noilla renkailla ilman vinssiä, voidaan nauraa sitten sitäkin
Tuossa on edukkaasti kaupan 285/75/16 Hankookin MT RT03 renkaat, meinasin jos kerkeisin sellaiset työntämään alle, pääsis varmaan vähän paremmin vaikka noi renkaat onkin haukuttu. Mut nykyisillä BF AT renkailla ei taida kummoista pitoa maastossa olla... Ongelma vaan on kun ne nykyisetkään ei mahdu oikein pyörimään ja ne on 265/70/16.
Lainaus:
Ei ne siitä hajoo. Ne hajoo siitä, kun ajaa ne päin kantoa, kiviä, yms. ja änkeää sellaseen paikkaan, mihin auton ominaisuudet ja/tai kuskin taidot ei riitä. Ja se kännäävä apinakaverilauma kannattaa jättää tallille, varsinkin jos on vähänkään yllytyshullu kuski. Erinäisiä kertoja nähny, kun kuski särkee autonsa apinalauman yllyttämänä. Kulmakorvessa ei tosin saa kännätä kukaan, ei edes nuotiopaikalla olijat.
|
Koitahan todistaa toi väite mun vaimolle ettei ne autot hajoa metsään niin voisin tulla Rangella. Se kuulemma tappaa mut jos poikkean tieltä sen kanssa

Onneksi mun kaveripiirissä ei juuri kukaan edes kännää ja itse tulee otettua lähinnä pikkujouluissa mutta tänä vuonna ei oo niitäkään. Pienessä laitamyötäisessä ollut viimeks syksyllä ulkomailla. Eipä tuu saunakaljojakaan juotua, kun A: en juo kaljaa B: ei oo saunassa muuta kuin runko pystyssä. Eli ei pelkoa että tässä porukassa kukaan ryyppää.