Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 09.11.2017, 12:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja defet Näytä viesti
Se mitä ylipäätään miettiny tuossa katsastuksen käsijarrutestissä että sehän on seisontajarru. Ja laitetaan päälle kun auto on pysähdyksissä. Leimalla sitten pyöriviltä rullilta kiskotaan ja sanotaan että luistaa. Veikkaan että suurinosa hylkäyksistä menisi läpi jos seisovilta rullilta vedettäis käsjarru päälle ja sit yritettäis antaa momenttia rullilta.
Katsastuksessa mitataan, että käsijarrun teho on "riittävä". Eli pikkuisen sitä jarrusysteemiä on kuormitettava, jotta tämä tieto saadaan ulos testisssä. Kuten Matti jo totesi, ei se dyno täysillä vastaan laita. Ja tässä on testaajankin oltava kartalla, eli ei ryskytetä hulluna sitä käsijarrukahvaa vaan rauhallisesti lisätään kuormaa ja katotaan miten jarruvoimat kasvaa.

Kääntäisin asian toisin päin. Jos käsijarru on kunnossa, läpäisee se nykyisen testin huomautuksitta.

Suikassa alkoi käsijarru olemaan siinä rajoilla riittääkö teho. Ei muuta kuin rumpu auki; putsaus ja uudet jarruhihnat sisään kuluneiden tilalle niin johan oli taas tehot tallessa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten