Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Silloin se täytyy olla pyöränlaakeri tai poskilaakeri.
|
Apumekaanikko tuossa kahvitauolla tuumi: "Mitäs minä sanoin -
pyöränlaakeri siellä on menny pas2

".
Takapyörän laakeri näkyi olevan B2500:ssa NSK 30208J (aito Japan-laatu). Tilalle kävisi ilmeisesti myös Timken 30208, Koyo 30208 JR, SKF 30208 jne.
B2600 jarrut on pikaisesti rullamitalla mitaten n. 4-5cm pienemmät kuin B2500:n. Pitää ottaa vielä tarkempi mitta rummusta. B2600:n jarrukilpi on ohutta peltiä ja reunapokkaus on erillinen osa, joka on hitsattu taustalevyyn. Varaosa-akselissa se reuna oli hapertunut osittain jo kokonaan pois. B2500:n jarrukilpi on tehty yhdestä 3mm levystä prässäämällä ja ainakin mazdarangerissa se on vielä oikein hyvässä kunnossa.
Edittiä: B2600:n jarrurummun sisähalkaisija on n. 262mm ja B2500:n on n. 297mm. Kun B2500 on alunperin 15" vanteilla, niin reilun tuuman pienempirumpuiseen B2600:een voisi mennä 14" vanne. Varmaan jokin jäänne lähisukulaisuudesta sen aikaisen E-sarjan kanssa.
Kuskin puolen akselimutteri on vasenkätisellä kierteellä, eli vetarit vasen/oikea on erilaiset.