Jos sopii hitsaamaan esim. MIG:llä
Niin rautasahanterällä tms enin Ruoste pois, ja sitten MIG hitsillä mutteri päähän.
Jos tilaa on, niin tuo prikka/korilevy on hyvä "viilausvakuutus"
Homman nimi on se, että maakenkä on sylinterinkannessa tms, ja kun lanka alkaa palaa pultin päässä, niin siirretään langan pää mutteriin.
Ja hitsataan lankaa niin paljon, että koko mutteri on oranssi.
Ja sitten odotellaan NIIN pitkään, että mutteri ei polta sormea.
Sitten väännetään KOHTIsuoraan kannen tasosta pulttia auki.
Ja jos nitkahtaa muutan asteen, eikä irtoa samalla voimalla, niin saman verran kiinni... ja taas auki jne. ja joka välissä hyvää ruosteen irroitinta väliin.
-> Minä olen tehnyt noin, ja tuo Hitsausvirran ohjaaminen hapettuneen alumiinin/ruostuneen raudan rajapinnan aiheuttaa lisää lämpöä pulttiin/liitokseen, joka taas laajentaa pulttia, joka pakottaa tilaa itselleen, ja kylmänä edestakaisin tapahtuva "nytkytys" ruosteenirroittimen kanssa "hioo väliä rauta/Al oksidilla"
|