Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes
Mikäs noissa nopesusrajoituksissa mättää kun ei kukaan niitä tunnu noudattavan?
|
No ei se ainakaan Kehä I:llä päde, kun siellä nysvätään etenkin tolppien kohdalla 70km/h mittarin mukaan, vaikka rajoitus on 80km/h.
Lainaus:
Oman yrityksen perustamisen myötä rupesin ajamaan rajoitusten mukaan ja tuntuu että kaikki muuta ajavat ylinopeutta ja tuntuu että teen jotain väärin kun rajoituksia noudatan? Ajetaan ihan persiissä kiinni ja sitten ohitetaaan vihaisesti?
|
Itse ajan sen 5-8km/h yli rajoituksen mittarin mukaan maantiellä/ motarilla kun olosuhteet sen sallii, jolloin todellinen nopeus on 3-6km/h yli rajoituksen.
Ja totta puhuen se jossainmäärin vituttaa, jos puolihiljaisessa liikenteessä hyvissä olosuhteissa ajetaan vaikka kehällä kahta kaistaa vierekkäin 70-75km/h todellista nopeutta ja muuten tyhjää baanaa edessä.
Vastaavasti jos on vilkkaampi liikenne niin sitten on, ja mennään sitä vauhtia kun pääsee
Kenenkään ei ole tietenkään pakko ajaa tasan rajoituksen mukaista nopeutta - eikä etenkään yli sen - mutta jos ajaa hitaammin kuin rajoitus niin muu liikenne olisi syytä huomioida: jos peräpeiliin ilmestyy joku niin olisi suotavaa ja kohteliasta väistää viereiselle kaistalle jos on useampi kaista samaan suuntaan ja on selvästi tukkona. Monissa maissa se on jopa ihan määräys ja laki.
Eri juttu sitten jos on vilkas liikenne niin sitten kaikkien olisi syytä ajaa liikennevirran mukaista nopeutta. Se aiheuttaa kaikkein vähiten ongelmia, vaaratilanteita, yms.
Tärkeintä olisi muun liikenteen ja kaikkien tiellä liikkujien huomioonottaminen, ja unohtaa minä-minä asenne ihan kokonaan.
Lainaus:
Tänään pääsin toteamaan että prankkaritkin ajavat n.10km ylinopeutta vaikka ei ole häly päällä?
|
10km/h yli todellisen nopeuden, vai mittarinopeus? Aika usein kyllä näkee jopa poliisien ajavan yli rajoituksen todellista nopeutta. Se on aika erikoista.
Lainaus:
Pitäisikö nostaa kaikkia nopeuksia kympillä, vai pitäiskö antaa kympin laillinen liukuma rajoituksiin?
|
On paikkoja joissa rajoituksia voisi nostaa 10-20km/h, ja on paikkoja missä rajoituksia voisi laskea. Nykyinen rangaistusasteikko on ihan hyvä.
Sen sijaan tarvittaisi rutkasti enemmän poliiseja näkyvästi tien päälle, ei ne kameratolpat liikennekuria paranna millään tavalla. Nykyisin oikeasti kypsyttää ajaa ainakin pääkaupunkiseudulla, kun liikenteessä urpoillaan ihan käsittämättömän paljon minä-minä asenteella.