Viestiketju: Ristilukko?
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 16.04.2017, 14:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Noitten vetävien akselien välissä on myös tasauspyörästö, eli telivetoisessa kuorma-autossa ei käytännössä vedä kun yks pyöräpari, ilman mitään lukkoja.
Nostat tunkilla minkä vetävän pyörän tahansa ilmaan, ni auto ei liiku.

Ristilukko päällä vetää jo kaks pyöräparia. Jompikumpi etummaisella akselilla ja jompikumpi takimmaisella akselilla. Tarviit kaks tunkkia, jotta auto ei liikkuisi.

Tasauspyörästön lukot sit normaalisti kummallakin akselilla. Yleensä kytkeytyy samasta napista kummallekin akseleille. Joissain vanhemmissa volvoissa oli omat napit etummaisen ja takimmaisen vetävän akselin tasauspyörästön lukoille.
Juuri näin.


Ja mitä tulee tuohon BJ-40/76 kommentin otsikkoon, niin nelivetoisen auton kiinteä neliveto kun keskilukko on kiinni on nimenomaan 50/50. Koska silloinhan väännöstä jakaantuu pakosti puolet eteen ja puolet taakse, ja 100% jaettuna kahdella on 50%... aika selkeää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten