Viestiketju: Mopoauto
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.02.2017, 00:52
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Olen pohtinut, että mielekkään yhteiskunnan ja elämän kannalta nuorille tulisi tarjota mielekkäitä haasteita, eikä niin, että päihteet, örveltäminen ja rikokset on kovin varteenotettava vaihtoehto.

Mielestäni mopoauto vastaa huonosti harjoittelumahdollisuuteen koska se tulee niin kalliiksi vuotta kohti ja itse pidän erityisen tärkeänä niiden nuorten mahdollisuuksia, jotka ei ole kultalusikka suussa syntyneitä.

Kun itse olin nuori ja omassa ikäluokassa ruvettiin ajokortteja saamaan, aika monia kiinnosti raju ajotyyli. Tälle vauhdikkuudelle jokin muu väylä voisi olla parempi kuin yleiset tiet.

Olen nuoria nähnyt tekemässä hommia joko jollain työkoneella tai ajokortti-ikäisiä taksilla, ei ole automaattisesti niin, että nuoret kaikissa tilanteissa hölmöilisi. Mielestäni nuoret tulisi ottaa mukaan tekemään töitä tai harrastamaan sinne missä on vanhempia ihmisiä.

Mopoauton tarvetta nuorelle joku perustelee varmaankin sillä, että nuori voi mennä harrastamaan, kouluun tms. omin avuin, mutta aikaisemmat sukupolvet ovat menneet ilman mopoautoja.
Vastaa lainaten