Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200
Toisekseen, määräsääntelyllä ja muilla velvoittetilla taataan se että sen taksin saapi vaikka su yönä klo 03.55, oli se yrittäjälle kannattavaa tahi ei.
Hinta on sitten se minkä valtioneuvosto sanelee, tällä hetkellä... ala jos vapautetan niin käsi ylös moniko lähtisi su yönä "töihin" klo 3.55, 9€+1,57€7km tahi 45,90€/h. Mä vaan kysyn..
|
Into taksin yötöihin lähtöön voi vähentää myös se minkälaisiin asiakkaisiin yöllä törmää.
Itse näkisin, että ihmisten kuljetusta voisi joustavoittaa. Joustavuutta voisi ajatella myös siltä kannalta, että ehkä useampi haluisi tehdä töitä alalla jos voisi keskittyä hyvin sujuviin töihin. Esim. invavarustetun auton voisi rakentaa paremmaksi ja turvallisemmaksi jos saisi valita tarkemmin missä käytössä se palvelee.
Jos ajatellaan, että taksi kuuluu saada mihin aikaan vain melko nopeasti ja kyseessä ei kuitenkaan ole ambulanssi, mieleen tulisi kompromissiratkaisu, mitä jos yökyyti sovitaan etukäteen, lähinnä yksi ongelmista on kun ihmiset ei kännin takia pysty asioita suunnittelemaan. Omasta mielestäni sellainenkin yhteiskunta voisi olla mahdollinen, jossa muutamat yön tunnit on pyhitetty lepoon ja hälytysajoneuvot vaan palvelee.