Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BENJAMIN
Eikö se ole 15 mm./per puoli. Eli alkuperäinen vanne et on 0 niin -15 et vanteet max.
|
Hodarin alkuperäinen vanne on kyllä aika kaukana 0 et:stä....
Mulla nyt alla 8x16" muistaakseni offset +12 vai olikohan peräti +20? ja 265/75-16 gy talvirenkaat mahtuu (melkein) ilman levikkeitä. siis kulutuspinta on "piilossa".
Ja kesärenkaat bfg At 285/75-16 samaten.... olikohan nuo kesärenkaat tuolla +20 offset, ja talvirenkaat +12?
Toki sen verran tulee ulos, varsinkin toiselta puolen, että jos vittuuntunut katsuri, niin alkaisi äkisemään...
Kerran vuosikatsastuksessa yksi "yli-innokas" katsuri oli sitä mieltä, että nuo 285/75-16 on liian isot, ja ei voisi edes muutoskatsastaa!
Kerroin, että ei ole mitään tarkoitustakaan muutoskatsastaa... Nuorehko katsastusmies hävisi kuin pieru saharaan, ja muutaman minuutin kuluttua tuli, ja suoritti katsastuksen loppuun ilman yhtään sanaa...
Kaverin hodari hylättiin 235/85-16 renkailla, ja samoilla saatesanoilla: ei onnistu muutoskatsastaakkaan...
Ulkomuistista: Hodarin tyyppihyväksynnässä tms. on useampi rengaskoko:
muistaakseni mm. 265/75-15? ja 275/70-16?
Ja sitten semmoinen pieni Taka-Isku: Nopeusmittari ei saa näyttää liian vähää.
siis liian pientä nopeutta. -> Automaatti laatikolla olevassa hodarissa tuo helppo korjata; pistetään nopeusmittarin pyörittän hammasrattaat manuaalin jakolaatikosta. Ja noita pyöräpareja voi löytyä useampi eri myös marmoritiskiltä; mutta hinta vois olla aika suolanen?
Manuaali laatikolla olevista pitää välittää perät (offikäytössä varmaan muutenkin, varsinkin isompien renkaiden kanssa) taikka "virittää" nopeusmittaria...