Oikein hyviä ja järkeenkäypäsiä pohdintoja. Nyt ollaan sillä suunnalla keskustelua, että on ratkaisun avaimet käsillä...
Pitää myös muistaa, että säätöjen ohella lisääntyy myös oleellisesti koneen vääntö.
Lisääntyneen väännön ansiosta on juurikin mahdollista se, että auto kiihtyy vaivatta marssivauhtiin ja pitää vauhtinsa ihan kiusaamatta, säästöliekillä ja pintakaasulla.
Kokonaisuus ratkaisee tuossakin säätämisasiassa. Kannattaa perehtyä asiaan syvällisemmin, niin pysyy ne koneet ja varsinkin se kansi kunnossa.
Kannen saa grillattua rikki ihan muutaman tunnin aikana, jos ei tiedä mitä on säätelemässä, eikä seuraa ajon aikana tarpeellisista lisämittareista koneen käyttäytymistä.
Yksityiskohtaisia ohjeita jakajapumpun säätämiseen ja myös jatkovirittämiseen on netti pullollaan. Näitä on viritetty pirteämmiksi jo vuosikymmeniä tuolla maailmalla.
Myös tällä palstalla löytyy aika paljon ohjeita.
No on noita omia ja kaveripiirin kotteroita ruuvattu useita kymmeniä ihan hyvällä menestyksellä.
Itse en enää jaksa vaivautua vääntämään näiden todellisesta elämästä itsensä ulos opiskelleiden "Sippilöiden" kanssa, kun keskustelu on yleensä tätä tasoa:
Lainaus:
Jos tällainen säätö toimisi niin eiköhän se olisi jo tehtaalla tehty moottoriin valmiiksi.
Näin privana, olen koulutukseltani mäntämoottoritekniikan diplomi-insiööri ja uskoisin moottoreista jotain ymmärtäväni. Ei muuta, jatka sinä Hiacen ruuvaamista.
|
Omassa työhistoriassani olen törmännyt moniinkin itsensä yhteiskunnan varoilla ylikouluttautuneeseen ja ylimieliseen pässinpäähän, joten meikäläisen kärsivällisyys on noiden poliitikkoainesten osalta nollissa.
Käytännön elämässä kun on muutakin oleellista otettava huomioon, kuin pelkkiä teoreettisten kaavojen veivaamisia...
Loppuun vielä tarpeellinen rivistö hymiöitä...