Dobinsonilta varmasn saa vaikka printattua lapun mistä näkyy sopivuus ko. ajoneuvoon? Tai inssi voisi vaikka konttorilla katsoa korotussarjan valmiatajan sivuilta asian. Nykylain mukaan kun ei kuitenkasn TÜV- lappuja tarvita, kunhan on ko. autoon tarkoitettu tai muuten soveltuva.
Nopeusmittarin näyttämän pitää toki olla oikein jos rengaskokoa muutettu, mutta ei siihen mitään katsastajan tekemää mittausta vaadita. Selvitys asiasta pitäisi riittää, eli esim. kerrot että mittari on koodattu (uudehko auto jos mahdollisuus koodata), mittarin asteikko vaihdettu, tai mittarin anturia muutettu sopivasti (esim. ratas vaihdettu sopivaksi, tai muuten fiksattu).
Eli ahdasmielinen inssi. Asiat toki pitäisi hoitaa pykälien mukaan, mutta ei pitäisi tulkita pykäliä väärin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|