Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 22.02.2005, 18:44
AriS AriS ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.02.05
Sijainti: Laukaa, .
Viestit: 26
Perusasetus

Tuossa nyt tuo AKE:n kaikille katsastuskonttoreille viikko-pari sitten
lähettämä muistutus huoltoauto säädöksistä. Oli kuulemma ruennut konttoreilla vähän mopo karkaamaan...

"MAASTOHENKILÖAUTON MUUTTAMINEN HUOLTOAUTOKSI (käyt.otto ennen 3.5.93)

Auton omamassa on oltava vähint. 1875kg (1800kg+ kuljettajan massa 75 kg.
Huoltoauton määritelmässä sanotaan että huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä
korjausmiehistön kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto,
jossa tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
HUOLTOAUTOSSA EI SAA KULJETTAA MUUTA TAVARAA.

Takapenkit pitää poistaa kokonaan ja niiden kiinnityspisteet on tuhottava AKE:n ohjeen mukaisesti
(Muutosohje M1: N1:ksi)
Otteelle merkitään, millä varusteilla auto on hyväksytty huoltoautoksi.
Kiinteästi asennettavat varusteet:
-laatikosta
-työpöytä
-viilapenkki
-tarvittavat työkalut
Riittäviksi varusteiksi ei katsota tavaratilaan laitettua työkalupakkia!!

TÄMÄN LISÄKSI VAADITAAN 80 km/h-nopeuskilpi."

Täällä Keski-Suomessa nuo LJ:n liikennevakuutukset tippui noin 600 eurosta, muistaakseni 380 euroon. Eli kyllä tuota säästöä vuositasolla tulee ihan mukavasti kun laskee vielä dieseliveron mukaan.



Edited by - AriS on 22/02/2005 18:46:07
Vastaa lainaten