Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull
ihan oikeastiko näin on käynyt? Missähän kasuri olisi vitosvaihteelle laittanut kun koeajalla ei paljon kakkosta isompaa ennätä laittaa???
|
Ihan oikeasti tapahtui kyllä. Koko tarina meni niin että vanhempi mieshenkilö osti kyseisen LJ:n autoliikkeestä josta auto myytiin nimen omaan 4-vaihteisena eli vitonen poistettuna. Asiakas ymmärsi ja hyväksyi tämän ja oli sanonut asiasta katsastuksessa jolloin insinööri oli koittanut vitosta ilmeisesti hiukan isommalla voimalla jolloin lukitus joka esti sen vaihteen päälle menon hajosi tai vääntyi. Puuttuvasta vaihteesta sitten hylky. Siitä tulikin melkoinen soppa kun autoliike ei halunnut maksaa laatikon korjausta koska asiakasta oli informoitu puutteesta kuittia myöden ja asiakas taas ei suostunut kaupanpurkuun jota autoliike tarjosi tilalle. Olisko siihen käytetty laatikko silloin vaihdettu jotta autoon saatiin leima, vai otettiinko se loota auki. Ei muista, hommasta on tosiaan yli 20v ja vain valtion laitoksia löytyi silloin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja viri-viri
Itse olen ollut todistamassa, kun vanha jenkkiauto katsastettiin moitteetta ilman kaasuvaijerilla, se kun sattui hajoamaan konttorin parkkipaikalle. Jarrudyno tuotti hieman vaikeuksia, kun ei tyhjäkäynnillä ollut tarpeeksi voimaa nousta rullilta ylös. Auton omistaja meni sitten konepellin alle ja väänteli sieltä kaasua samaan aikaan kun inssi ohjasi autoa, oli melko turvallisen näköistä 
|
Olen henkilökohtaisesti omalla autolla ollut samalla yllämainitulla konttorilla kun mun omasta autosta hajosi startti jarrudynolle kun inssi ei saanut sitä pysymään käynnissä. Käsijarrulla onneksi hiukan autettuna nousi rullilta ja auto työnnettiin hallin läpi parin inssin avustamana nosturille ja ulos. Leima tuli ilman huomautuksia. Siellä tuli silloin töiden puolesta juostua lähes päivittäin joten ehkä se vaikutti insinöörien suopeuteen tai oli muuten hyvä päivä