Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 29.12.2016, 10:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pekkude Näytä viesti
Moi. Itse näistä en tiedä hölkäsenpöläystäkään, mutta kysytään täältä.

Sain tehtäväkseni katsastaa vanhemman herrasmiehen Suzuki 410(?) -85 vuoden neliveto lava-auton. Eihän se läpi mennyt(käsijarrun teho liian matala ynms.) ja nyt olisi vielä käsijarrun säätö josko se auttaisi. Tapahtuuko säätö perinteisesti kahvan juuresta vai rumpujarrun sisältä?
Käsijarrua ei perinteisesti säädetä kahvasta,muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Kahvan juuresta kiristämällä vedetään vaan vaijeri tiukemmalla ja näin ollen tilanne on sama kuin nostaisi yhden napsun kahvaa ylöspäin,toki jos vaijereissa on löysää niin silloin voi kahvan juuresta ottaa löysät pois,mutta samalla pitää varmistaa että käsijarrun mekaniikka liikkuu 100% liikematkansa,eli rajoittajasta rajoittajaan. Hihnat vaan lähelle niin toimii varmasti.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten