Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Saa niitä käytettynäkin. Halvimmillaan nähnyt parilla tonnilla. Tuollaiseen mätään maasturin romuun menee äkkiä se pari tonnia kun sen ostaa. Siihen päälle helvetinmoiset ylläpitokustannukset. Tosin tuollaiset parin tonnin sähköautot on yleensä sellaisia, että akuilla pääset joku 20km. Eli akut pitää uusia. Uusi akkupaketti maksaa sen 10ke.. Edukasta. Eräs kaveri meni ostamaan itselleen Nissan Leafin. Nyt kun se on sitä 3kk käyttänyt niin totes vaan että aivan turha yrittää lähteä pk-seudun ulkopuolelle. Akuilla pääsee talvisäässä joku 80km. Sit se pitäisi ladata ja se lataus ei ole kovin nopea operaatio. Siinä menee äkkiä tunti pari jossain abc:llä istuen. Mutta muutoin pk-seudulla ihan ok peli kuulemma.
Mutta nyt kun meidän tampiot päättäjät haluaa sähköautoja liikenteeseen niin päästään pieneen ongelmaan. Ensinnäkin kun niitä ostetaan niin niistä saadaan vähän autoveroa. Koska päästöt on tosiaan nolla. Toisekseen ne syö sähköä. Joten polttoaineista saatava vero on täysi nolla. Ratkaisu asiaan on tietenkin nostaa sähköveroja sun muita sähköön liittyviä maksuja. Minkä myötä sähkön käyttö on ihan vitun kallista. Sen jälkeen lisääntyykin aurinkosähkön käyttö. Jengi tuuppasee taloihin aurinkokennoja, jotta ei tarvi maksaa sähköstä helvetinmoisia veroja. Minkä myötä taas valtio menettää rahaa.. Luulisi noiden tampioiden päättäjien ymmärtävän, että mitä enemmän suositaan yksityisautoilua niin sitä enemmän muuten tulee veroja. Vähennetään yksityisautoilua niin sitä vähemmän tulee veroja. Eikä ne mamut ole ratkaisu tähän asiaan kun ne ressukat ei töitä tule tekemään. Ne vaan syö vero euroja.
|
Tuon takia veroa maksetaan kohta käytön mukaan. Uskoisin jo nyt polttoaineen kulutuksen laskeneen vaikka 20v taaksepäin verrattaessa. Nämä verojen kiristykset "ohjataan kuluttajaa ympäristöystävälliseen vaihtoehtoon" verukkeella alkaa olemaan jo aika kulahtaneita puheita.