Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 24.11.2016, 11:14
Wilhelm Maybach Wilhelm Maybach ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.16
Sijainti: Lahti
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niinnnoh, kannattaisi koittaa vaikka niitä luistonrajoitettuja taka- tai nelivetoja, joissa jokin mekaanien laite estää sen että vain yksi rengas ei pääse sutimaan. Esim. urheiluautoissa kovin tuttu kitkalukko tekee sen, että molemmat takarenkaat vetää, jolloin toinen takarengas pelkästään ei lähde sutimaan, vaan molemmat renkaat vetää ja pääsee paremmin liikkeelle.
Nelivedossa sen avoimen keskitasauspyörästön sijaan kun on visko, haldex, torsen tai muu vastaava luistonrajoitussysteemi, niin etu- ja takapää eivät pääse keskenään pyörimään holtittomasti, jolloin taas renkaiden sutiminen vähenee ja pääset paremmin eteenpäin. Ei tule päänsärkyä eikä kiukkua. Minulla ei näiden lukollisten nelivetojen kanssa ole koskaan huonossa kelissä tullut kiukkua eikä turhautumista, koska niillä pääsee eteenpäin. Huvitusta herättää lähinnä kaikki etuvetoisilla ajavat urpot, jotka epätoivoisesti koittaa päästä liukkaista risteyksistä liikkeelle
AMG S 63:ssä kun nimenomaan on se keskitasauspyörästön kitkalukko.

"Optimum traction is guaranteed by a multi-disc clutch with a locking effect of 50 Nm, which exploits the frictional connection potential of all four wheels to the full on snow and ice in particular."
http://www.mercedes-amg.com/s63.php?...rtrain_section

ja taas E 63 S:ssä on elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukko takana:

"The AMG rear-axle differential lock, which is electronically controlled on the Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+, comes into its own in dynamic cornering."
http://www.mercedes-amg.com/webspeci...g#e63/overview

Jotenkin houkuttelisi tuo keskitasauspyörästön lukko kuitenkin enemmän, koska painosta on se 55 % edessä ja siksi haluaisin talviliukkaalla vetoa mielluummin takaa eteen kuin esim. vasemmalta takarenkaalta oikealle takarenkaalle.
Vastaa lainaten