Näytä yksittäinen viesti
  #60  
Vanha 24.11.2016, 09:47
Wilhelm Maybach Wilhelm Maybach ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.16
Sijainti: Lahti
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Takanakseli voi saada vedon suoraan jakoaskin läpi, ja etupää tulee mukaan sen verran kuin tarvitsee. Eli siis se luisto tapahtuu siellä jakolaatikossa, ei niin että joku rengas pakotetaan pyörimään juuri samaa vauhtia kuin muutkin. Mm. visko tai torsen osaa tehdä tämän ihan mekaanisesti, ilman mitään sähköhimmeleitä. Samoin osaa kyllä nuo sähköohjatut systeemitlin.
Maastoautoissa varmasti juurikin noin - maatossa moottorista käytetään kuitenkin muutama kymmenen kilowattia, jos sitäkään.

Jos yrität luistattaa satoja kilowatteja mekaanista tehoa jossain viskokytkimessä, sulla visko ylikuumenee ja sieltä nousee savu jo alkumetreillä.

Et vain jaksa ajatella!!! Mieti.. Esim. Bugatti Chironissa on 1 103 kW tiehen siirrettävää. Jos sinulla on sielä välissä joku luistava viskokytkin, joka ottaa tuosta edes kolmanneksen, sulla visko kuumenee 634 kW teholla - voit varmasti ymmärtää, ettei visko ole kovin pitkäikäinen.
http://www.bugatti.com/chiron/
Vastaa lainaten