Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
|
Mutta sulla on detroitit molemmissa päissä, auttaa etenemiseen keskilukko avoimena

Olen minäkin Jeepillä välillä ajanut offatessa nopean puolen full time moodilla, pääsehän sillä kohtalaisen hyvin yleensä. Mutta toisaalta sillä myös jää välillä käsittämättömän helposti jumiin. Nimimerkillä olen muutamankin kerran ollut Jeepeillä 4 full time päällä jäisellä parkkipaikalla tai pienessä ylämäessä jumissa missä oli jään päällä hieman lunta

Tarkoitin tuolla aiemmalla vertauksella lähinnä sitä, että lukollinen/ voimaa jakava neliveto vs. pelkkä avoin keskitasauspyörästö on jokseenkin yhtä typerä idea, kuin lukollinen vs. avoin takaveto. Pitäisi aina olla jokin himmeli mikä jakaa pakolla voimaa sinne missä on pitoa
Lainaus:
Oikeesti yks parhaista nelivedoista huonoihin oloihin, parkkisveivaukseen hangessa ja mietoon offailuunkin on Jeepin Quadra Drive II. Kuskin ei tarvii kytkee tai tehä mitään manööverejä vetotapaan liittyen, mut kaikki neljä vetää vaik ois rengasta ilmassa tai jäällä tms. Jämäkästi kulkee vaihtelevissa oloissa jatkuvan nelivedon ansiosta. On hyvä.
|
Jeps, tuo on kyllä erittäin hyvä.. onhan niitä hieman vastaavia muillakin - tosin useimmissa akselilukkojen virkaa hoitaa avoin tasauspyörästö ja sutivan pyörän jarrutus, mikä taas ei ole yhtä hyvä ollenkaan.