Näytä yksittäinen viesti
  #52  
Vanha 20.11.2016, 20:26
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Kylläpä minunkin mielestäni olis liikennevakuutuksen oltava hlö-kohtainen, eikä ajoneuvokohtainen. Ja nimenomaan siten, että jokainen joka ajaa, niin ostaa sen vakuutuksen itselleen.
Kuka ei kuvittele ajavansa vaikka esim. seuraavaan 4kk:n aikana, keskeyttää yms. vakuutuksensa.
Ja lisävakuutukset sitten ajoneuvokohtaisena. Kaskot ymym...

Järjetöntä touhua olla joka vehkeessä oma, pakollinen vakuutus. Yhtä ainoaa ajoneuvoa kun ainoastaan voi kuskata kerrallaan.
Yksin asuvana ja ilman kavereita (jotka saattaisivat ajoneuvoa liikuttaa) tuollainen systeemi varmaan menisi.

Mutta mitenkähän yrityksien ajoneuvot?
Hoitaako liikennevahinkokeskus mokailut (tuskin!) vai laitetaanko työntekijä ostamaan työajoneuvolleen vakuutus?

Täysi vakuutus maksu monessa autossa yhtäaikaa on minustakin typerä juttu, mutta onhan noita voinut kilpailuttaa iät ja ajat kohtuullisemmiksi.

Minusta nykyisen järjestelmän hyväpuoli on, että jokaisella ajoneuvolla on liikennevakuutusturva henkilövahinkoja varten. vakuutuksen hinnan määräytyessä vakuutuksen ottajan kykyjen mukaan.

Liikennevakuutuksen kilpailutusta tulisi edistää entisestään.
Vakuutetun ajoneuvon käyttäjän henkilöinti vakuutukseen ei edistä sitä, päin vastoin. Se antaa vain vakuutusyhtiölle mahdollisuuden tarjota huonommilla ehdoilla kalliimpia vakuutuksia!

Kuitenkin on niin, että jos onnettomuuksia tulee se näkyy vakuutuksen maksajan bonuksissa.
Ei varmasti tuota vakuutus yhtiölle tappiota riippumatta kuka törmäilee, kenen bonukset vähenee.
Vastaa lainaten