Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren
Mites jos olis muuten kuin taren kuvassa mutta ei mitään t-haaroja, orbilta letkut suoraan kummankin sylinterin työntöpäähän ja letku sylintereiden vetopäiden väliin.
|
Tuossa Taren kuvassa esitetyssä ratkaisussa raidetanko pitää aurauskulman vakiona ja antaa anteeksi sen, jos toisessa sylinterissä, tai vaikka molemmissa olisi vähän vuotoa.
Jannen ehdotus toimii myös, mutta mihinkään vauhtia vaativaan ajopeliin tämmöstä ei tulisi missään nimessä laittaa, mutta jos vain ja ainoastaan hiippailua, niin miksipä ei kokeilisi. Siinä on kuitenkin pari asiaa tiedostettava / hyväksyttävä ominaisuutena.
-Yhdistettävät kammiot (männän puolet) muodostaa "säiliön", josta on saatava kaikki ilma pois, vähäinenkin ilma aiheuttaa joustoa, joka näkyy sitten siinä, että takapää voi käyttäytyä vähän arvaamattomasti, kun pyörät voi elää itsenäisesti ja esim kuopasta vaikka vasen puoli kääntää hetkellisesti.
-Kun kumpikaan sylinteri ei ole 100% tiivis, tulee aurauskulma elämään. Paha vuoto männän varren tiivisteessä on sama, kuin ilmaa, eli renkaat pääsee kääntyilemään toisistaan riippumatta.
Loppujen lopuksi ainoa tapa varmistaa että renkaat ei pääse kääntyilemään toisistaan riippumatta on mekaaninen linkki renkaiden välissä, eli raidetanko tai läpivetävä sylinteri.