No juu...oli vähän huono selitys, ei shimmilevyä venttiiliin laiteta.
Shimmilevy on sellainen jousen alle laitettava ohut metallilevy jolla saadaan eliminoitua jousen kuoleentumisesta johtuva jousen "madaltuminen". Näillä levyillä haetaan kaikki venttiilien jouset oikeaan korkeuteen/mahd. lähelle yhtenäistä korkeutta. Jahka jouset on passailtu kohdilleen niin koneisto kasaan ja rakotulkilla mitataan keinujen/painimien välys kohdilleen. Kansi ja tiivari paikoileen ja kiristys. Passataan vent.koneisto ajoituksen ja syötön kanssa kohdilleen ja todetaan ettei venttiili napsahda mäntään(koepyöritystä kampuran päästä, konetta ei käynnistetä) ja se on siinä, tulta pyttyyn. Jälkikiristys n. 1000 km jälkeen.
Niin, jos jouset on ihan lytyssä(shimmilevyjä menee tolkuttoman paljon) niin kannattaa harkita uusia vent.jousia.
yli 1 mm paksuudelta ei mielellään shimmejä laitella.
-- Wannabe OFF-roader --